Resultat av brödet

Då jag inte får äta brödet idag egentligen, så tog jag en liiiiiten brödskiva, vilket jag åt med ett kokt ägg, 1 1/2 matsked keso och 30 gram räkor. Tjuvstartar med maten ikväll, bara för att se magens reaktion. kan säga att det var länge sedan jag kände mig såhär mätt! Är nästan så att jag mår illa nu. Men herregud vad gott det var att få tugga igen! 
 
Bröder blev en riktig höjdare här hemma av sambon! Så här kommer receptet :) 
 
4 lätt uppvispade ägg
200g kesella
1 msk bakpulver 
60g kruskakli
50g solrosfrön 
45g sesamfrön (tog krossade casheewnötter)
2msk linfrön
2-3msk kokosolja (tog rapsolja) 
 
blanda alla indgrienser, häll smeten i en form med bakålårsplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen i 180grader i ca 50 min
 
jag halverade satsen och tillsatte ca 2 msk dinkelmjöl för att få den lite fastare. Toppade även med krossade linfrön. En riktig höjdare som jag råder alla att smaka :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0