colaberoende?!?

Jag har slutat dricka kolsyra, enbart för att jag kopplar det till cola. Jag är colaberoende, just därför. Men mitt colaberoende var inte så illa att jag var tvungen att börja dagen med en burk cola, vilket jag precis såg en här på jobbcentrum göra. Är inte det lite sjukt? gå till caféterian och köpa en cola det första man gör?

Det som fått mig att verkligen förstå konsekvenserna av att dricka cola (eller vilken läsk som hellst) dagligen är att man får hål i tänderna... Var till tandläkaren för ett tag sen, hade inga hål, men flera början till hål. Och nu när jag börjar betala nästa år vill jag verkligen att tänderna ska må bra! För tandläkare är inte billigt att gå till...

Ett tips är att alltid ha vatten i kylskåpet, vattnet blir perfekt kallt och är hur gott som hellst :) Har 3 flaskor jag varierar med nu, och en tar jag med mig när jag åker iväg! För blir man törstig är det så lätt att köpa en cola (eller annan läsk). Hur perfekt är det inte att ha en flaska med vatten i väskan då?

Fan nu har jag minsann tänk till bra här :)



Fast en kall burk cola kan man ju unna sig ibland, på helgen eller så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0