Man är inte rasist bara för att man säger "negerbollar"

Jag blir så irriterad på de som anser negerbollar som rasistiskt, det är ett namn på en chokladboll. Men ordet negerboll har använts hur länge som hellst. Söker man på google får man fram recept för "negerbollar". Det ordet är inre rasistiskt. Samma sak med nogger glassen med lakrits som de döpte till nigger (om jag inte minns fel). Det vart ett jävla liv med debatter på tv, för guds skull det är en glass med lakrits på! Jag är så långt ifrån rasist som man kan komma men jag tröttnar på klagomål över de orden! Ordet "neger" finns med i äldre svenska ordböcker. Om jag skulle gå fram till en svart person och säga " yo niggah" skulle jag nog få en smäll eller bli kallad rasist, men om det säger så till varandra är det helt okej.

Jag baka negerbollar i dag och de vart riktigt goda! och jag gjorde de riktigt stora så man inte skulle äta så många (riktigt smart tycker jag, men mn pojkvän tycker att det var blondinvarning över det) där kom jag in på fördommar igen, alla blondinder =osmarta? KNAPPAST! Men ändå säger man att det är så. Hårfärgen har ingen betydelse över en smarthet, men det är de som  inte fattar det som är den osmarta!

Skola imorgon så jag ska sova snart, har vart dåligt med sömn under lovet!

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Daniel

Negerbollar it is!

Ironin måste ju finnas!

2009-01-06 @ 21:37:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emelie

hehe jaa det är ju det :D

2009-01-07 @ 10:30:04
URL: http://emeliefrolander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0